Sunday, May 23, 2010

Pelancaran Buku Terokai Coklat & Kursus Lanjutan Coklat (22/5 & 23/5)

Assalamualaikum..

Minggu yang baru berlalu ini adalah minggu yang amat meletihkan..selapas 2 minggu tak dapat proper rest. Sabtu lepas seawal 8.00 am, sudah berada di Prince Hotel, Jln Conlay. Terlibat dengan pelancaran buku Terokai Rahsia Coklat Bersama Chef Amer sehingga ke tengahari, bersambung pula ke Berita Publishing, juga dengan Chef Amer - Kursus Lanjutan Coklat. Banyak ilmu yang di perolehi. Gambar disekitar majlis yang dirasmikan oleh Pn Sri Norainee itu, nantilah saya download kemudian.


Ramai juga peserta dari minggu lepas (Asas Coklat) yang tidak ketinggalan turut serta pada minggu ini. Di antara sukatannya termasuklah cara menbuat bunga ros daripada coklat, arnab dan bentuk telur. Terkagum sungguh semua yang ada di situ dengan teknik yang ditunjukkan..

Bunga ros yang dihasilkan daripada coklat dan diwarnakan dengan teknik spray...cantikkan



Comel sungguh rabbit ni kan...



Telur ni boleh dipelbagaikan..buat bunga paha dan sebagainya

Class habis dalam pukul 6.30 pm. Kami terus ke Kg Baru sebab Danish cakap nak makan bubur. Malangnya tempat makan & parking penuh. Setelah membuat 2/3 kali pusingan, akhirnya suamiku membuat keputusan mencuba di tempat yang baru. Tempat kali ni adalah sebuah rumah kampung yang telah di buat sedikit ubahsuai. Bahagian atas, rumah manakala bahagian bawah di jadikan restoran. Pekerja-pekerjanya semua terdiri daripada warga Thai. Buburnya sedap, ditambah pula dengan sayur dan lauknya.

Yang kelakarnya, Danish sempat berbisik, "Ma, ada nenek hantu.." Rupanya dia tenampak kelibat nenek di bahagian atas rumah lalu membayangkan cerita-cerita seram yang sering di lihat di TV. Sedap & memuaskan...mungkin akan berkunjung lagi ke situ walaupun harganya double dari yang selalu..."Patutlah tak ramai orang" kata anak-anakku.

No comments:

Post a Comment