Sunday, December 16, 2012

TANAH LOT, BALI. (6)




Singgah solat di masjid daerah Kediri sebelum ke Tanah Lot.









 TANAH LOT

Inilah tempat yang wajib dilawati jika ke Bali!.


Di sepanjang jalan ke pantai terdapat banyak gerai-gerai menjual berbagai-bagai barang yang boleh di buat sebagai ole-ole untuk dibawa pulang.



Memang amat murah & berbaloi jika kita pandai tawar-menawar. Sempat membeli lukisan minyak dengan harga yang amat murah.



Kalau di galeri lukisan yang dilawati semalam harga untuk yang bersaiz besar dalam Rp800,000 (RM256.00) aku berjaya membeli dengan harga Rp310,000 sahaja untuk 1 lukisan bersaiz besar dan 2 lukisan bersaiz sederhana (lebih kurang RM100 untuk 3... mana boleh dapat di sini dong...murah bangat! he he he)

Perhiasan seperti rantai dan sebagainya amat murah di sini, setelah ditawar boleh dapat serendah Rp10,000 ke Rp20,000 (RM3.20 ke RM6.40). Sempat membeli sedikit buat anak-anak. Pario dengan harga Rp20,000 aje...Iman & Shasha bising sebab tak belikan untuk diorang. Cukup dulu sopping-sopping ni..kita ke Tanah Lot ya dulu ..


Harus menuruni anak-anak tangga untuk sampai di pinggir laut. Apa yang nak dikatakan lagi..pemandangannya amat menakjubkan..dengan ombak kuat yang menghempas ke batu-batu di tepi pantai...Subhanallah...Allah Maha Besar! Kadang-kadang gambar sahaja sudah memadai tanpa kata-kata..





bersambung....


No comments:

Post a Comment