Sunday, December 23, 2012

KRISNA & JIMBARAN - BALI (7)

KRISNA

OH, di sinilah rupanya pusat membeli-belah, ole -ole untuk dibawa pulang. Segalanya ada di sini, dari gelang, rantai, perhiasan hinggalah baju, alas meja, kain batik dan sebagainya. Harganya murah, harga tetap. Sempat membeli lagi beberapa barang sebelum bertolak ke Jimbaran.



 JIMBARAN.














 Pak Ali menurunkan kami di sebuah restoran di Pantai Jimbaran. Kami disambut dengan segelas air dan sekuntum bunga yang diselitkan di telinga, lalu di bawa ke meja yang terletak di pantai, betul-betul di hadapan sekali.




Duduk bersantai sambil menikmati senja, matahari tenggelam dengan deruan ombak yang agak kuat..indah sungguh panorama ciptaan Allah.



Pantai di sini adalah pantai persendirian (restoran). Makan malam di sini agak mahal..kami ditawarkan pakej yang paling murah, dalam harga RM300 ++.










Tetapi kami mengambil keputusan untuk minum sahaja memandangkan secara kebetulan tidak lama selepas kami tiba, hujan renyai-renyai turun dan terpaksa bertukar tempat ke dalam restoran. Kami juga perlu ke airport untuk pulang.













Singgah ke masjid yang terletak berdekatan airport. Selepas membersihkan diri dan solat qasar & jamak Maghrib & Isyak, kami menuju ke airport.





Selamat tinggal Bali...In Shaa Allah, kalau ada rezeki, akan berkunjung semula ke sini dengan anak-anak..






No comments:

Post a Comment