Thursday, March 5, 2015

Lambaian Kaabah -Tetamu Allah (1)


Syukur,  Alhamdulillah... sukar nak ditafsirkan perasaan di kala ini.  Sebuah perjalanan yang indah dan penuh barakah yang tidak dapat diterangkan dengan kata-kata. Setiap umat Islam pasti bercita-cita ke sana.
Di kala ini hati masih di sana walaupun sudah 4/5 hari berada di bumi Malaysia. Hidup perlu diteruskan seperti biasa.. tuntutan kerja,  kerja rumah dan anak-anak. 


13 Februari 2015 merupakan detik yang amat dinantikan.  Ucapan terima kasih memang tidak memadai buat Nazri dan Aida yang bercuti,  menghantar ke klia.  12. 30 pm bertolak, anak-anak  turut serta.  Singgah solat Jumaat sesampai di Putrajaya dan lunch sebelum berkumpul jam 3 ++ pm.


Nora & husband, mak,  naza dan Mamat & wife tiba tak lama kemudian.  Si kecil Amnan pun ikut opahnya.

Sedikit taklimat perjalanan dan doa selamat  diadakan sebelum bertolak. Sedih juga nak meninggalkan anak-anak untuk tempoh yang agak lama.  2 minggu bukan sekejap tetapi hati telah tetap nak ke sana dan bertawakal sepenuhnya kepada Allah swt.  

In shaa Allah.. semoga Allah merahmati Aida sekeluarga yang menjadi penjaga anak-anak sementara ketiadaan kami.  Budi memang tidak dapat dibalas,  cuma setiap doa, untuk kami sekeluarga turut dititip doa yang sama buat mereka sekeluarga...







No comments:

Post a Comment