Monday, May 26, 2014

Pesta Buku Antarabangsa Kuala Lumpur 2014


Bermula dari 24/4/14 hingga 4/5/15. Maka bermulalah agenda tahunan yang ditunggu-tunggu oleh penerbit, pengedar dan penjual buku. Bagiku pula, waktu ini adalah waktu yang harus digunakan sebaiknya untuk merapatkan lagi silaturahim dengan rakan langganan juga waktu untuk menambah rakan niaga yang baru.


Seawal Januari (setelah setahun bekerja dari rumah, cuma 2/3 kali saja sebulan ke office untuk membuat segala report) telah mula mencari contact baru, menghubungi perpustakaan2 utk membuat temujanji.

Walaupun banyak yang cancel order aku percaya pada rezeki yang telah diatur Allah..cuma kita perlu berusaha lebih sikit dan yang paling penting, DOA.










Alhamdulillah...wpun hanya 2 BUKU baru saja yang diterbitkan kali ini, syukur sang at jualan peribadiku tetap meningkat dari tahun lepas, malah ada yang masih belum confirm order. Berbaloi rasanya 11 hari itu walaupun penat yang amat sangat, keluar masuk pwtc, 9.30 am ke 7 pm setiap hari. Tidak ketinggalan juga ucapan dan terima kasih buat suami dan anak-anak yang memahami, maklumlah keadaan di rumah juga kelam kabut dan tidak berapa terurus.





Dan yang menariknya, kali ini Danial berpeluang menimba ilmu, bertugas di gerai. Kata Su, ' dulu sy pandang sbg anak, tapi sekarang rakan sekerja...byk bezanya..'




No comments:

Post a Comment