Wednesday, June 18, 2014

Floating Market, Amphawa





Jam yang teruk turut membuatkan kenderaan yang sepatutnya tiba jam 3 pm, lewat 40 minit dari yang sepatutnya. Selain kami sebuah keluarga berbangsa China dari Penang, Malaysia turut serta.

2 jam kemudian tiba ke tempat yang dituju. Acara bebas..harus berkumpul semula jam 6.30 pm, menaiki bot untuk melihat firefly atau kelip-kelip.














Pengalaman pertama kali memang mengujakan. Di sepanjang sungai banyak terdapat perahu, seronok melihat seafood yang diorder dari tebing sungai lalu udang, sotong dibakar di atas perahu.















Tiba2 terjumpa sebuah perahu yang terdapat logo bulan dan bintang....ada juga makanan halal di sini..mi sup ayam dan mi sup seafood nya agak sedap juga













Melihat kelip-kelip yang banyak terdapat di sepanjang sungai dengan angin sepoi-sepoi bahasa, bersama pula dengan yang tersayang..dah tentulah perasaan yang amat mendamaikan..sukar nak digambarkan dengan kata-kata...tapi tiba-tiba.." Yang..nanti kita bawak anak-anak g SG kuantan, Kuala Selangor tgk kelip2 ya..." Ish..ish...x romantik langsung ..he he. Sang suami hanya menganggukkan kepala...mungkin turut teringatksn anak2....




Sampai di hotel dalam 10++ pm, dinner dulu sebelum naik ke bilik. Dah tentu tom yam kung    salah satu menunya....

No comments:

Post a Comment