Wednesday, August 21, 2013

Bangkok, Thailand - part 2

Subuh masuk awal di sini. 7 am breakfast, menu seperti biasa, roti, salad, buah-buahan dan istimewa sikit soya pan as. Jadi le, alas perut sementara lunch. Td kol danish, seperti biasa dah bangun awal..cakap rindu..cian dia..Iman cakap Atam tengah masak..suh makan dulu sebelum balik. Lewatlah Atam g office Ari nih gamaknya..

Sham ke office, tiba masa manjakan diri. Berjalan di sekitar sebelum mencuba Thai massage yang terkenal di sini..dikenakan baht200 sejam. Rasanya lebih prefer urutan di bali..

2 pm check out dan menunggu sham di lobby. Around 3 pm sham tiba, terus ke ert untuk ke Victory Monument yang jauhnya cuma dua hentian yang seterusnya. Tiba terus mendapatkan perkhidmatan van untuk ke Pantai Jomtien (salah satu pantai di Pattaya). Pilihan ini berdasarkan kesesuaian untuk pengunjung terutama yang telah bekeluarga. Rupanya pantai Pattaya terkenal dengan aktiviti  xx**...ish ish.

Perjalanan segalanya diuruskan oleh Sham, research thru internet. Hampir 2 1/2 jam, tiba di Pattaya. Rupanya harus menaiki siongtau pula untuk ke hotel yang terletak di tepi laut. Huru-hara sekejap jadinya. Tapi alhamdulillah semuanya dipermudahkan Allah, malah pemandunya menurunkan kami di tempat yang sepatutnya, bayaran yang dikenakan cuma 10bht bersamaan rm1... murah bangat....




Bersambung....

No comments:

Post a Comment