Wednesday, November 24, 2010






Salam buat semua...

Cuti sekolah baru aje bermula..bermakna bermulalah episod buat ibubapa dengan ragam anak-anak di rumah. Biasalah diorang ni bila dah berkumpul reramai nie..macam-macam perangai, time baik tu baik sangat, yang tak tahan time bergaduh tuh..Rumah apatah lagi, kemas sekejap aje, dah bersepah semula..

Baru-baru ni, berkesempatan ke Tiara Beach resort di Port Dickson dengan Aida & family sempena cuti sekolah. Secara kebetulan Aida mempunyai kawan di TV3 yang menyewakan apartment 2 biliknya dengan harga yang amat berpatutan. Jadi ke situlah destinasi kami pada awal cuti sekolah yang lalu.

Plannya, pagi-pagi lagi nak bertolak, tapi beberapa hari sebelumnya, Shasha datang menghampiriku sambil berkata "Mama...kalau kita bertolak pergi PD tu pukul 1 tengahari boleh tak?" "Kenapa?" soalku. "Hari Sabtu ni kita kena gi sekolah, ada anugerah cemerlang..mama ngan Ayah pun cikgu suh datang.."tambahnya lagi." Kalau camtu, takpalah..." sahutku..Alhamdulillah..mana mungkin aku akan melepaskan salah satu hari pentingnya hanya kerana nak berjalan...biar betul..

Pagi Sabtu tu seawal 8 pagi, aku dah tiba di sekolah. Rupa-rupanya dah penuh kerusi yang disediakan di bawah khemah. Punyalah ramai orang hingga ada yang terpaksa berdiri. Danish yang menemaniku sibuk bertanyakan Kak Shashanya yang ditempatkan di tempat menunggu untuk murid-murid yang terlibat.

Majlis dimulakan dengan ucapan Pengetua, Pengerusi PIBG dan dirasmikan oleh jemputan VIP. Selepas itu dimulai dengan penyerahan sijil & hadiah bagi murid yang berjaya mendapat 5A dalam UPSR yang baru aje berlalu. Diikuti dengan penyerahan sijil bagi pra sekolah, Tahun 1, Tahun 2 dan seterusnya. hui...lama sungguh nak tunggu giliran Shasha yang berada d Tahun 4. Acara diselang-selikan dengan pertunjukan pentas seperti drama musikal, permainan kompang dan sebagainya. Paling membanggakanku, salah seorang tokoh yang terpilih telah mewakili permainan chess sehingga ke peringkat antarabangsa seperti di Cina, Vietnam dan sebagainya...

Pulang, sempat mengusik Shasha, " Tak teringin ke 2 tahun lagi Shasha pakai jubah & topi macam UPSR student tu?" Shasha cuma tersengih panjang. Mama doakan agar Shasha sentiasa berjaya di dunia dan akhirat, tapi kalau nak sesuatu tu usaha kena kuat sikitlah...




Balik, kitorang pun bertolak ke PD.

Tiara Beach Resort ni rupanya amat disukai kerana konsep waterparknya. Ala-ala Sunway Lagoon smalller version gitu....he he he.



Haikal & Dina

Sarah & Dina

Entah apa yang dibualkan dua beradik nie..

Lepas makan malam, ingat nak tengok movie yang disediakan..rupa-rupanya kitorang terlewat...dah habis

Seronok sungguh anak-anakku bila bertemu dengan sepupu2 mereka yang kecil & auntie favourite diorang tuh...mandi sampai semua dah gelap, especially Iman & Shasha..sampai bahagian belakang & muka diorang hingga kini terasa perit akibat terlalu lama mandi di tengah panas & tak memakai sun block terlebih dahulu..




p/s- gambar Shasha nantilah saya uploadkan..

No comments:

Post a Comment