Tuesday, October 19, 2010

Karipap oh karipap..

Sudah menjadi perkara biasa bagi ibubapa yang bekerja, masa amat terbatas. Selalunya di waktu pagi kita akan kelam kabut menguruskan anak-anak ke sekolah sebelum ke pejabat. Sarapan pun kadang-kadang tak sempat dan bekal perlu disediakan. Menu seperti nugget, potato wedges dan seangkatan dengannya sudah menjadi perkara biasa, malah kalau dibekalkan benda yang sama, makanan itu tidak akan dimakan. Kadang-kadang dibekalkan juga nasi lemak atau kuih-muih (yang dibeli), untuk dipelbagaikan menu.

Pagi tadi tengah kelam-kabut menyiapkan Sarah untuk ke sekolah, suamiku sempat menggoreng karipap frozen yang dibeli dari Naza. Jadi menu bekalan Sarah hari ni dah tentulah karipap. Sebelum masuk ke kereta, sempat aku mencapai sebiji sebelum menjamahnya. Hm...rasanya amat enak berperisa...bukan yang macam dijual diluar. Kulitnya agak rangup..isinya ada dua perisa...sardine & kentang. Yang isi kentang tu, (yang aku makan pagi tadi le..) cukup berperisa, didipendekkkan cerita, homemade product yang dibuat dengan penuh kasih-sayang (Ini kata-kata husbandku yang selalunya ditujukan pada benda-benda yang dibuat dengan hati yang ikhlas...jadi hasilnya tentu memberangsangkan..kan, kan,kan.) Dan kalau tak silap, tiada bahan pengawet yang digunakan.

Harganya amat berpatutan. Sepeket cuma RM3.50 (10 biji), kalau 3 peket RM10.00.

Jadi, bagi sesiapa yang berminat bolehlah menghubungi Naza di talian 019 3488171. Naza tinggal di Pantai Dalam sahaja. Kuih ini bukan sahaja boleh di makan untuk sehari-hari, bahkan kalau ada plan nak buat jamuan atau kenduri kendara, bolelah terus order kat Naza. Cuma seperti biasa gambar lupa nak ambil. Nanti kalau ada gambar saya upload ye...he he he

No comments:

Post a Comment