Monday, May 1, 2017

Family Trip to Ho chi minh city, Vietnam 2017

28 April 2017

Alhamdulillah...

Sekali lagi tiba di sini, kali ini sekeluarga, secara kebetulan Airasia sedang mengadakan promosi..lebihkurang RM300 seorang pergi balik, alhamdulillah..

4.30 am sudah bergerak ke KLIA2 memandangkan flight dijadualkan 7.15 am. Sempat solat subuh sebelum ke boarding area, agak kelam kabut..memang pun merupakan penumpang terakhir yang tiba..

Menaiki teksi ke Hotel Thanh Long Tan  yang terletak di sekitar Ben thanh Market dgn tambang lebihkurang 120,000 dong. Alhamdulillah dibenarkan check in awal kira2 10 am waktu Vietnam (11 am waktu Malaysia).

Berehat sebentar sebelum ke Restoran halal berhampiran untuk lunch. Sempat singgah di 7 eleven membeli stok minuman hingga malam. Berjalan di sekitar pada sebelah petang, melihat2.

Malamnya, selepas dinner maka bermulalah agenda shoppingggg..he he
Telekung kiriman Aida dan diri sendiri,  menggantikan yang sedia ada yang sudah uzur, tudung neelorfar..melihat2 juga jika ade  kurung yang menarik untuk anak2, alang dan kakak. Walau penat, Danish masih mahu ke pasar malam di area Ben tharn..

Esok, plannya ke Sg Mekong seharian...in shaa Allah mlm esok masih sempat membeli ...x puas memilih dlm.masa yg singkat. Sarah  dan Danish sibuk menapau kopi ais dan kebab halal yang dijual warga tempatan dgn menaiki motosikal. Kopi Vietnam merupakan antara yang berkualiti di dunia. Memang ummpphh..


Subhanallah..Indah sungguh ciptaan Allah..
Bumi Vietnam dr udara
Kepadatan penduduk yg tinggi..

No comments:

Post a Comment